Based on a True Story (2017)
U kinima
Ocjena
Trajanje
1h 40min
Zemlja / jezik
Francuska, Belgija, Poljska / francuski
Klasifikacija
Režija
Roman Polanski
Scenarij
Olivier Assayas
Roman Polanski
Delphine de Vigan
Produkcija
Wassim Beji
Fabrice Delville
Yann Gozlan
Mariusz Lukomski
Wojtek Palys
Christophe Toulemonde
Alain-Gilles Viellevoye
Glazba
Alexandre Desplat
Kinematografija
Pawel Edelman
Sinopsis
Delphine je autorica veoma intimnog romana koji govori o njenoj majci, a koji je postao bestseller. Izmučena od konstantnih potražnji za intervjuima i ranjiva zbog prisjećanja na svoju majku, Delphine ubrzo dobiva nove probleme kada joj počnu stizati anonimna pisma koja ju optužuju da je svoju obitelj pretvorila u izvor tračeva. No, nedugo nakon toga upoznaje Elle, mladu i privlačnu djevojku, koja je osim toga veoma inteligentna i intuitivna. Elle razumije Delphine bolje nego itko drugi, stoga Delphine ubrzo postane veoma vezana za nju. No, kada one stupe u vezu i Elle se useli u njen dom, stvari odjednom postaju veoma izopačene.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Emmanuelle Seigner | Delphine Dayrieux |
Eva Green | Elle |
Vincent Perez | Francois |
Dominique Pinon | Raymond |
Camille Chamoux | Oriane |
Brigitte Rouan | La documentaliste |
Josee Dayan | Karina |
Noemie Lvovsky | La Commissaire |
Leonello Brandolini | L'editeur |
Elisabeth Quin | La journaliste |
Recenzija
Napisan po romanu prije svega namijenjenom ženama, ovaj psihološki melo-triler je uvrnut, no veoma zabavan film sa preokretom koji bi se slobodno mogao nazvati post-modernim. Kako god da bilo, film je pun odličnih glumaca na čelu sa Evom Green kojoj je ovo definitivno jedan od najboljih nastupa. Uz nju tu je i Polanskijeva poznata muza Emmanuelle Seigner, koja glumi autoricu u potrazi za inspiracijom, no ono što pronalazi mnogo je više od onoga što može podnijeti.
Od iznimne važnosti za uspijeh filma jest činjenica da je uloga Elle kao skrojena za različite nijanse persona Eve Green – u jednom trenutku ona je misteriozna i šarmantna, a u drugom zla i zavodljiva, dok na kraju postaje potpuno luda. Odnos između nje i Delphine također drastično varira tokom filma – njih dvije nekad su prijateljice, nekad se tu pojave i trenuci strasti, a imamo i trenutaka kada Elle kori Delphine dok sjedi u dječjoj sobi njene djece i igra se sa slikovnicama. Seigner je tu također ključna, doimajući se dezorijentirano, no naposlijetku i ona postaje okrutna, kada shvati da pisci nekad trebaju prožeti izvor svoje inspiracije.
Assayasov scenarij ima sve bitne trenutke koje možete očekivati u ovakvom filmu koji je zapravo kolekcija najboljih hitova određenog žanra – on je cijelo vrijeme elegantan u svom dijalogu, no rijetko kada dopušta si da izađe iz svojih gabarita. Tu i tamo dobivamo pokoji trenutak apsolutnog ludila, no većinom je riječ o prilično suzdržanoj priči. Assayas, koji je u “Personal Shopperu” pretvorio digitalnu komunikaciju u zastrašujuće sredstvo za izgradnju napetosti, bez sumnje je uživao u sceni videopoziva koja se nalazi u ovom filmu, a koju je Polanski odradio na uistinu vrhunski način.
U konačnici, najbolji element ovog filma vjerojatno je činjenica da, kada maknete njegove površinske slojeve, on pruža iznenađujuće kvalitetan prikaz stvaranja novog prijateljstva te koliko tako nešto može biti traumatično. Prijateljstvo kakvo je Delphine iznenada dobila, te koje joj je preokrenulo život naopačke, zasigurno je prilično dezorijentirajuće, te se vrlo lako staviti u njenu kožu – većina ljudi mnogo se više oslanja na prijateljstvo nego na ljubav, a to ponekad zna biti veoma opasno. U svakom slučaju, ovo je definitvno film kojeg možemo preporučiti svima onima koji vole dobru dozu napetosti u filmovima.
Slični filmovi