City of Tiny Lights (2016)
U kinima
Ocjena
Trajanje
1h 50min
Zemlja / jezik
UK / engleski
Klasifikacija
Režija
Pete Travis
Scenarij
Patrick Neate
Produkcija
Charles Auty
Peter Hampden
Justin Keeling
Christine Langan
Eimhear McMahon
Norman Merry
Fumio Nagase
Rebecca O’Brien
Joe Oppenheimer
Marc Samuelson
Natascha Wharton
Zack Winfield
Ado Yoshizaki Cassuto
Michiyo Yoshizaki
Glazba
Ruth Barrett
Kinematografija
Felix Wiedemann
Sinopsis
Teški alkoholičar i privatni detektiv Tommy Akhtar upravo se oporavlja od još jedne noći pijančevanja, no uprao tada na vrata mu dolazi njegov novi slučaj. Afrička prostitutka Melody želi ga zaposliti kako bi joj pomogao pronaći njenu nestalu prijateljicu Natashu. I dok potraga postaje sve ozbiljnija, Tommyjev svijet postaje sve opasniji, pošto ga njegovo putovanje do otrkivanja prave istine vodi sve dublje u podzemni svijet modernog Londona, tokom kojeg će otkriti šokantne tajne o svojoj prošlosti.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Riz Ahmed | Tommy Akhtar |
Billie Piper | Shelley |
James Floyd | Lovley |
Cush Jumbo | Melody |
Roshan Seth | Farzad Akhtar |
Hannah Rae | Emma |
Antonio Aakeel | Young Lovely |
Vincent Regan | Tall Man |
Danny Webb | DS Cal Donnely |
Damson Idris | Hakim |
Recenzija
Kada noću gledate London, nema boljeg načina da ga opišete nego kao grad malenih svjetala. Bilo da su to prozori kuća, ulične lampe ili one koje obasjavaju neke od najpoznatijih građevina na svijetu, svako svjetlo čini se kao da ima svoju vlastitu priču – priču o nekome. U ovom novom filmu Petea Travisa, prvom nakon “Dredda”, riječ je o priči Tommyja Akhtara.
Riz Ahmed preuzima vodeću ulogu u ovom filmu – on je privatni detektiv koji dobiva zadatak pronaći rusku prostitutku koja je nedavno nestala, uz pomoć njene kolegice Melody (Cush Jumbo). Mutan tijek događaja, koji uključuju mrtvo tijelo klijenta u hotelu u kojem je nestala Ruskinja zadnji puta viđena, dovode Tommyja do svojeg starog prijatelja Lovelyja (James Floyd). Ovo za njih dvojicu znači mnogo starih uspomena, koje i nisu u potpunosti tako divne kao što se u početku čine.
Ovaj neo-noir film ne ustručava se posuditi elemente klasičnih noir filmova iz 50-ih, ne samo u prezentaciji, već i u priči, sa protagonistom koji ima svoj maleni detektivski ured. Iako je Jack Nicholson imao svoj ured u Chinatownu, a Humphrey Bogart u Maltese Falconu, onaj kojeg ima Tommy malena je sobica iznad jednog stana u zapadnom Londonu – moderniziran i minimaliziran, on je prikazan kao standardni element ovakvih filmova, a ovoga puta stvarno je dobro realiziran.
Estetika samog filma također je veoma lijepa – scene su veoma mračne, te se očito koristilo što više prirodnog osvjetljenja za postavljanje scena, osvjeljitvanje lica likova – upravo zbog toga, ovaj film doima se kao da se odigrava u sjeni, što je veoma simbolično za njegovu priču, koja se odvija iza naših leđa, dok normalni ljudi spavaju. Vizualno ovaj film je uistinu odličan, no to je i bilo za očekivati od čovjeka koji nam je priuštio “Dredda” – film koji totalno nezasluženo još uvijek nema svoj nastavak. Ovaj film sadrži i ponešto sličnosti sa nedavnim trilerom “Welcome to the Punch”, no ipak se doima kao mnogo manje stiliziran i bolje konceptualiziran film, smješten u stvarnom svijetu – u Londonu, kojeg dobro poznajemo.
Upravo to je i najjači adut ovog filma – on koristi svima poznati grad na jedan veoma unikatan, izvanredan način. Iako je u svojoj suštini on vizualan, niti u jednom trenutku nam ne priakzuje neke klišejaste scene poput prelaska helikopterom iznad London Eyea, ili Oxford Circusa. Film nipošto ne želi udovoljiti tipičnim turistima, a isto tako niti tipičnim gledateljima, stoga nažalost vjerujemo da neće postići dobar rezultat u kinima. No, upravo zbog toga, on je jedan od onih filmova koji će biti među omiljenima svima onima koji ga pogledaju.
Slični filmovi