Land of Mine (2015)
U kinima
Ocjena
Trajanje
1h 40min
Zemlja / jezik
Danska, Njemačka / danski, njemački, engleski
Klasifikacija
Režija
Martin Zandvliet
Scenarij
Martin Zandvliet
Produkcija
Daniel Baur
Malte Grunert
Matte Host Hansen
Torben Majgaard
Arno Neubauer
Louise Birk Petersen
Mikael Chr. Rieks
Oliver Simon
Henrik Zein
Glazba
Sune Martin
Kinematografija
Camilla Hjelm
Sinopsis
Dok se Drugi svjetski rat polako bliži svom kraju, skupina njemačkih ratnih zarobljenika, prije dječaka nego muškaraca, bivaju zarobljeni od strane danske vojske i prisiljeni obaviti smrtonosni zadatak – razminirati i počistiti sve mine postavljene duž danske obale. Sa malo ili gotovo ništa obuke, ovi momci ubrzo počnu otkrivati da je rat za njih sve samo ne završen. Inspiriran stvarnim događajima, ovaj film na vidjelo stavlja dosad neispričanu tragičnu priču poslijeratne povijesti.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Rolan Moller | Sgt. Carl Rasmussen |
Louis Hofmann | Sebastian Schumann |
Joel Basman | Helmut Morbach |
Mikkel Boe Folsgaard | Lt. Ebbe Jensen |
Laura Bro | Karin |
Zoe Zandvliet | Elisabeth |
Madis Riisom | Soldier Peter |
Oskar Bokelmann | Ludwig Haffke |
Emil Belton | Ernst Lessner |
Oskar Belton | Werner Lessner |
Recenzija
Mine možda obitavaju ispod zemljine površine, skrivajući se i čekajući na ljudske korake iznad njih – no, one nisu nimalo suptilan način vođenja borbe. Kada one eksplodiraju, to učine snagom kojoj je apsolutno nemoguće pobjeći – a time jasno daju do znanja koliko su zapravo destruktivne. U ovom filmu, također, možemo povući neke paralele između njega i oružja koje se nalazi u njegovom nazivu. On je veoma tih, no nimalo neplodan, te konstantno veoma moćan.
Redatelj i pisac Martin Zandvliet (“A Funny Man”), veoma je pomno i oprezno pristupio uravnotežavanju dvaju različitih interpretacija naslova ovog filma, kao i tonovima te tenziji i reflekciji koju svaka od njih sadrži. Sukladno tome, njegova drama pomiče se mic po mic, no uvijek je puna napetosti, te dovodi do otkrivenja humanosti likova s obje strane, iako je Rasmussenov nadređeni dobio ulogu glavnog zlikavca u filmu. Ipak, koliko god svaka scena sadrži mnogo pažnje gradeći portret prave cijene ratovanja, film također postaje veoma očit što se više bliži svom svršetku. No, ono što je uistinu bitno jest putovanje, a ne cilj – posebice su napete scene detonacija, nježnost koja dolazi sa činjenicom da se protivnici uspijevaju pomiriti, te razaranje koje nas očekuje na samome kraju – no, predvidljiva, sentimentalna priroda samog raspleta također je dio svega toga.
Srećom, Zandvliet i njegov ponekad nespretan tretman dijaloga u filmu ne manifestira se u njegovim estetskim izborima. Snimateljica Camilla Hjelm uspjeva nam pružiti odličnu mješavinu hitnih, intimnih scena koje su snimane iz ruke, te dugačkih, sivo-ofarbanih pejsaža predivnih krajolika. Iako je sama ideja ovog filma u sukob dovesti dvije različite pozicije kako bi pronašle svoju zajedničku točku, njegovi vizualni kontrasti to možda rade bolje nego ijedan drugi dio samog filma. Što se tiče glumaca, svi su veoma uspješno odradili svoj posao, pružajući pregršt kompliciranih emocija, no film ipak pripada Molleru.
U konačnici, kao što je to i bila njegova izvorna ideja, ovaj film uspješno prikazuje svoju pomnost i autentičnost u izlaganju njegovih glavnih konflikata, dok istovremeno pruža i jednu veoma dobru poslasticu koja također nosi i veliku težinu. Ako ste raspoloženi za nešto malo drugačije od tipičnih hollywoodskih blockbustera, te vas zanima ovakva tematika, ovo je definitivno film vrijedan vaše pažnje. Mnogi kritičari neizbježno su ga uspoređivali sa “Hacksaw Ridgeom”, no ovo je ipak mnogo drugačija, intimnija priča, koja naglasak više stavlja na likove i njihove međusobne odnose, stoga ne sumnjamo kako će i on imati svoju vjernu publiku.
Slični filmovi