Live by Night (2016)
U kinima
Ocjena
Trajanje
2h 8min
Zemlja / jezik
SAD / engleski
Klasifikacija
Režija
Ben Affleck
Scenarij
Dennis Lehane
Ben Affleck
Produkcija
Ben Affleck
Chris Brigham
Chay Carter
Leonardo DiCaprio
Jennifer Davisson Killoran
Jennifer Todd
David Webb
Glazba
Harry Gregson-Williams
Kinematografija
Robert Richardson
Sinopsis
U divljim 1920-ima, prohibicija nije uspjela zaustaviti protok alkohola zahvaljujući podzemnim trgovcima koji su sačinjeni od mreža različitih gangstera. Prilika za moć i novac tu je za svakoga tko je dovoljno ambiciozan i hrabar, poput Joea Coughlina, sina bostonskog policajca, koji je odavno okrenuo leđa svom strogom načinu odgoja kako bi postao odmetnik i zaradio što više novaca. No, čak i među kriminalcima postoje pravila a Joe je uspio prekršiti ono veliko – zamjerio se moćnom mafijašu tako što je ukrao njegov novac i njegovu ženu. Njihova strastvena afera zarvrši tragično, što Joea baci na put osvete, ambicije, romanse i izdajništva koja će ga natjerati da napusti Boston i ode u pohod na Tampu i njeno podzemlje.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Ben Affleck | Joe Coughlin |
Scott Eastwood | Danny Coughlin |
Zoe Saldana | Graciella Suarez |
Elle Fanning | Loretta Figgis |
Sienna Miller | Emma Gould |
Chris Sullivan | Brendan Loomis |
Anthony Michael Hall | Garry Smith |
Brendan Gleeson | Thomas Coughlin |
Titus Welliver | Tim Hickey |
Chris Messina | Dion Bartolo |
Recenzija
Prvi film kojeg je Ben Affleck režirao, “Gone Baby Gone” iz 2007.g, adapitran je prema romanu bostonskog krimi pisca Dennisa Lehanea. Nešto manje od deset godina nakon, Affleck ponovno adaptira jedan njegov roman, no ovoga puta njegova vrijednost kao redatelja mnogo je veća, pošto je u međuvremenu napravio veoma kvalitetne filmove, od kojih je jedan – “Argo” – čak dobio i Oskara za najbolji film prije nekoliko godina. Do sada, svi Affleckovi filmovi miješali su prestiž i siromaštvo, a i ovaj u tome nije iznimka – on je bogata drama o bitnom desetljeću američke povijesti, no istovremeno i samo djelić američkog sna.
Površina samog filma veoma je impresivna. Na čistoj tehničkoj razini, Affleck je sve bolji i bolji. On i njegova kuća Warner očito se veoma dobro slažu, te ga Warner izgleda smatra vrijednim nasljednikom Clinta Eastwooda koji je već dugo vremena asociran uz ovaj studio. No, dok se Eastwood ponosi činjenicom da ga nije puno briga za klasicizam, Affleck ga sve više i više prigrljava, barem što se stila tiče. Ovoga puta zaposlio je Roberta Richardsona kao svog snimatelja, kako bi istovremeno božanstveno mogao uhvatiti duboke mračne sjene i vedre zrake sunca koje su obasjavale Ameriku tokom ere prohibicije, koristeći digitalne kamere visoke rezolucije kako bi prilično uvjerljivo simulirali teksturu pravog filma.
Karakterizacija likova s druge strane prilično je tašta, no to ponekad zna biti i zabavno, a ne samo iritirajuće. Tematski, likovi nisu dobri kao zasebni, no ako ih gledamo kao cjelinu, onda vidimo njihov puni smisao. Affleck pokušava poslati određenu poruku o imigrantima i njiovom iskustvu, te o načinu na koji se neki muškarci pokuašvaju pomiriti sa svojim kriminalima u borbi za preživljavanje u Americi. No, nažalost, film prilično jako zamućuje svoju poantu uz nedovoljno dobar materijal o očevima i sinovima. Film se čak pokušava i osloniti na Coughlinove kvalitete, no ništa od toga jednostavno ne nalazi snažnog odjeka.
Na neki način, ovakva vrsta filma možda je i bolja od “Arga”, koji je koristio čišću priču kako bi izrekao relativno malo toga. Definitivno nema ničeg lošeg u tome što Affleck inzistira raditi dramatične trilere namijenjene odrasloj publici – novac od Warner Bros. studija dobro je utrošen. Nadamo se da Affleckove nove Batman dužnosti neće predstavljati problem za slične projekte kojima će se htjeti posvetiti, jer su oni uistinu veoma kvalitetni i vrijedni gledanja.
Slični filmovi