Louder Than Bombs (2015)
U kinima
Ocjena
Trajanje
1h 49min
Zemlja / jezik
Norveška, Francuska, Danska, SAD / engleski, francuski
Klasifikacija
Režija
Joachim Trier
Scenarij
Joachim Trier
Eskil Vogt
Produkcija
Naima Abed
Joshua Astrachan
Albert Berger
Michael B. Clark
Kathryn Dean
Bo Ehrhardt
Sigve Endresen
Emilie Georges
Frederick W. Green
Mikkel Jersin
Alexandre Mallet-Guy
Richard Mansell
Olivier Père
Thomas Robsahm
Natalya Sarch
Nick Shumaker
Joachim Trier
Marc Turtletaub
Eskil Vogt
Ron Yerxa
Glazba
Ola Fløttum
Kinematografija
Jakob Ihre
Sinopsis
Nadolazeća izložba koja slavi poznatu ratnu fotografkinju Isabelle Reed (Isabelle Huppert), tri godine nakon njene prerane smrti, ponovno okuplja njenog najstarijeg sina Jonaha (Jesse Eisenberg) sa svojom obitelji – što ga prisili da nakon tri godine ponovno mora provoditi vrijeme sa svojim ocem Geneom (Gabriel Byrne) i povučenim mlađim bratom Conradom (Devin Druid). Sada, kada su njih trojica pod istim krovom, Gene se očajnički trudi povezati sa svojom dvojicom sinova, no oni istovremeno pokušavaju izaći na kraj sa svojim osjećajima prema ženi koja im je svakom ostala u drugačjiem sjećanju.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Gabriel Byrne | Gene |
Isabelle Huppert | Isabelle |
Jesse Eisenberg | Jonah |
Devin Druid | Conrad |
Amy Ryan | Hannah |
Ruby Jerins | Melanie |
Megan Ketch | Amy |
David Strathairn | Richard |
Rachel Brosnahan | Erin |
Russell Posner | Kenneth |
Recenzija
Od raznih tema koje istražuje kompleksna priča ovog filma, fascinacija Joachima Triera sa načinom na koji naša sjećanja mogu biti manipulirana od strane naše podsvijesti možda je najinteresantnija. Trier pokušava u film ubaciti i nekoliko drugih elemenata, po scenariju kojeg je napisao zajedno sa Eskilom Vogtom, a koji uključuju izazove ratnog fotografa/novinara, grižnju žalosti zbog nevjernosti, te naravno žaljenje i gubitak voljene osobe. Struktura sastavljanja prošlosti na temelju sadašnjosti jasno pokazuje unutarnju namjeru ovog filma, sa rezanjem filma koje odlično isprepliće različite periode i mnoga sjećanja iz prošlosti. Iako naravno nije moguće u filmu prikazati način na koji naši mozgovi razmišljaju, ovaj film izuzetno je dobro odradio taj zadatak.
Ubacivanje strašnog rata u priču filmu pruža globalnu skalu rušenja normalnih obiteljskih života, a upravo tu ideju Norvežanin Trier konstantno masira u svom engleskom prvijencu – a pritom nam daje mnogo podteksta o kojem ćemo moći diskutirati nakon melankoličnog, ali prilično optimističnog svršetka filma. Trieru veoma mnogo pomažu i odlični glumci koji svi doslovno rade umjetnost od minimalizma. Devin Druid možda je najbolji od svih, u ulozi najmlađeg sina Conrada – povučenog, osjetljivog i izgubljenog tinejdžera čija nemogućnost rješavanja svojih emotivnih konflikta pruža glavnu dramatsku energiju ovom filmu.
Jesse Eisenberg također je iznenađujuće efektivan u ulozi starijeg brata, naizgled sposobnost novog oca – dvojica braće i njihov razvoj međusobno se presijecaju tokom priče. Gabriel Byrne veoma je dobar u ulozi udovca koji se nikako ne može oporaviti od gubitka svoje žene, te čija je duboka patnja dodatno naglašena od strane otkrivenja koja potvrđuju njegove sumnje.
Cijela priča vrti se oko lika Isabelle Huppert, ratne fotografkinje koju njen rad dijeli na dvije distinktne osobe – jedna radi u Afganistanu, jedna kod kuće u New Yorku. Njeno ekspresivno lice – koje je dobilo jedan od najdužih krupnih kadrova koje ćete ikada vidjeti u filmu – kao savršeno je za spektar emocija koje teku kroz njen lik, dok se u njenom životu događaju emotivne eksplozije koje su mnogo glasnije od bombi. U konačnici, ovo je jedna veoma slojevita drama, koju ćete morati nekoliko puta pogledati, a onda dobro promisliti o svim idejama koje iznosi, kako biste u porpunosti mogli razumjeti sve što vam pokušava prenijeti. Film definitivno nije za one koji nemaju strpljenja, no ako ga imate, biti ćete velikodušno nagrađeni.
Slični filmovi