Nocturama (2016)
U kinima
Ocjena
Trajanje
2h 10min
Zemlja / jezik
Francuska, Njemačka, Belgija / francuski
Klasifikacija
Režija
Bertrand Bonello
Scenarij
Bertrand Bonello
Produkcija
Bertrand Bonello
Christoph Friedel
Alice Girard
Serge Hayat
Genevieve Lemal
Olivier Père
Claudia Steffen
Edouard Weil
Glazba
Bertrand Bonello
Kinematografija
Léo Hinstin
Sinopsis
U novom filmu Bertranda Bonelloa imamo priliku vidjeti terorizam kao nikada do sada. Radnja slijedi skupinu napetih mladih adolescenata koji skiću ulicama Pariza, planirajući bombaški napad na ovaj francuski grad. Nakon toga skrivaju se u shopping centru, gdje se polako gube u konzumerističkoj kulturi – odjeći, televizorima, igračkama… a sve to uz glazbenu podlogu koja uključuje Blondie, Chief Keef, Shirley Bassey i slične. Hoće li ovi mladi ljudi preživjeti svoj okršaj sa vlasti? Hoće li moći preživjeti i jedni druge, dok se zidovi oko njih sve više i više sužavaju? Ovaj film definitivno neće pružiti jednostavne odgovore na ta pitanja.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Finnegan Oldfield | David |
Vincent Rottiers | Greg |
Hamza Meziani | Yacine |
Manal Issa | Sabrina |
Martin Petit-Guyot | André |
Jamil McCraven | Mika |
Rabah Nait Oufella | Omar |
Laure Valentinelli | Sarah |
Ilias Le Doré | Samir |
Robin Goldbronn | Fred |
Recenzija
Dašak svježine u vrijeme ustajalosti, novi film Bertranda Bonelloa toliko je drugačiji od ostalih filmova da nije ni čudo što su kritičari veoma podijeljeni u vezi njega, jednako kao i publike i svi oni koji ga odluče pogledati. Ovaj triler o pariškoj mladeži koja planira bombaški napad na grad niti u jednom trenutku ne spominje riječ “džihad”, što je veoma razljutilo gledatelje starije dobi i komentatore, posebice u Francuskoj. U ovom trenutku ISIS možda planira nove napade, a možda i ne, no svakako valja malo stati na loptu i razmotriti je li ovo umjetničko djelo koje je Bonello napravio možda stvarno nešto korisno.
Radnja filma podijeljena je u dva dijela, poput Kubrickovog “Full Metal Jacketa”, između kojih se nalazi kratka tranzicija koja zapravo sadrži samu poantu filma. Prvi dio filma čisti je triler, te nas uvelike podsjeća na Sargentov “The Taking of Pelham One Two Three”. Bez komentara i sa veoma malo dijaloga, ovaj film prati radnju nekoliko mladih ljudi koji podmeću bombe na razne lokacije, neke od kojih su veoma poznati dijelovi Pariza. Njihov motiv namjerno je izuzet, kao i sve prethodne radnje.
Drugi dio filma se pak doima poput nekakvog aforzima, kao onog u Godardovom “Masculin Feminine”, koji je govorio da je “generacija 60-ih poput mješavine Marxa i Coca Cole”. Skrivajući se u shopping centru, ova skupina mladih bez vođe polako se počinje raspadati – djeca se jedva počnu predstavljati kada im film napokon dopusti da progovore koju riječ – no to je samo varka, magla za oči. Iako u većini filmova dijalog služi za karakterizaciju likova, u ovom filmu riječi ne znače gotovo ništa, te zapravo samo skrivaju pravu stvar, poput zlatnih maski koje naši glavni likovi isprobavaju u jednom dućanu.
No, najinteresantniji dio filma period je između ova dva dijela. Jedan od članova skupine, David (Finnegan Oldfield) izađe iz shopping centra i krene lutati ulicama, te počne svhaćati da je čitav grad u panici, a svi stanovnici skriveni u svojim domovima. Svi osim jedne mlade žene, koja mu kaže kako je predosjećala da će se napad dogoditi prije ili kasnije, te da smo “svi znali da će se dogoditi”. U tome zapravo leži srž ovog filma – šok koji dolazi uz teror polako biva zamijenjen neizbježnošću, što više proživljavamo ovakve stravične stvari. Bonello je ovim filmom defintivno izrekao veoma provokativne ideje o kojima će se moći debatirati još dugo, a mnoga neodgovorena pitanja otvaraju čitavu Pandorinu kutiju mogućih svršetaka. U svakom slučaju, ovo je jedan veoma težak film koji će vas iznimno nagraditi ukoliko mu pružite šansu, stoga se nemojte bojati pogledati ga i više puta.
Slični filmovi