The Godfather: Part II (1974)
Sinopsis
Drugi dio ovog serijala o obitelji Corleone prikazuje život mladog Vita – od dječaka rođenog na Siciliji postaje jedan od najuvaženijih mafijaških donova New Yorka, dok Michael pokušava proširiti svoje poslovno carstvo u Las Vegas, Floridu i predrevolucijsku Kubu, pritom suočavajući se sa svojim osobnim problemima i pokušavajući održati svoj krhki brak i odnos sa bratom na životu.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Al Pacino | Michael |
Robert Duvall | Tom Hagen |
Diane Keaton | Kay |
Robert De Niro | Vito Corleone |
John Cazale | Fredo Corleone |
Talia Shire | Connie Corleone |
Lee Strasberg | Hyman Roth |
Michael V. Gazzo | Frankie Pentangeli |
G.D. Spradlin | Senator Pat Geary |
Richard Bright | Al Neri |
Recenzija
Smatran najboljim nastavkom nekog filma ikad napravljenim, „The Godfather part II“ ne pokušava niti u jednom trenutku nadmašiti original. On zalazi dublje u mitologiju obitelji Corleone, nadilazi romanticizam, kako bi pružio epsku i inteligentnu tragediju.
Film priča paralalene priče o Vito Corleoneu i njegovom usponu, te propasti njegovog sina Michaela, stoga prošlost često informira sadašnjost. Mladi Vito (Robert De Niro) je novi imigrant u Americi, gdje napravi kriminalno carstvo za svoju obitelj. Srednjevječni Michael (Al Pacino) proširuje to carstvo u Nevadu i dalje, no ubrzo shvaća da je izdajica unutar obitelji stavio njegov život i život njegove djece u opasnost. Obitelj Corleone je mračan pristup američkom snu. To je priča u kojoj imigranti pomognu napraviti državu, a zatim vladaju njome. Istražujući tu metaforu još više u ovom nastavku, redatelj Francis Ford Coppola uporno ruši granice između legalnog i kriminalnog, vlade i mafije, te čini svoj briljantni kritički stav ptopuno očitim.
„The Godfather part II“ prikazuje eru u kojoj kapitalizam gradi nebodere, no isto tako i ruši američke obitelji. Michaelova priča nije ništa drugačija od one modernog, egoističnog čovjeka koji ne može održati svoj obiteljski život u ravnoteži sa poslovnim. Michaelov problem je taj da vidi svoju ulogu kao onoga koji pribavlja za svoju obitelj, umjesto kao oca. On je tipični uskogrudni muškarac koji želi moć, tretira svoju obitelj kao zaposlenike te sve kućanske poslove ostavlja ženi od koje očekuje samo muške nasljednike. To je u velikom kontrastu sa njegovim ocem, koji je uspješno razdvajao svoja dva života.
Bitno je napomenuti kako je Michealova žena Kay (Diane Keaton) veoma bitan faktor u cijeloj priči. Ona je zarobljena od strane Michaelove muškosti i dominantnosti. Kao i mrtva prostitutka u filmu, ona je žena koja gotovo da i ne postoji u svijetu muškaraca. Jedini trenutak kada izazove bilo kakvu emocionalnu reakciju od strane Michaela jest kada abortira svoje muško dijete, što je direktan udarac na njegov muški ego. Sve u svemu, ovaj film je kao priča upozorenja za sve muškarce. Pazite se kapitalizma i plodova koje donosi, jer biste mogli završiti potpuno sami, bez ikoga. Preporučiti ovaj film bilo bi potpuno nepotrebno – ovo je jedan od nekolicine filmova koji bi apsolutno svi trebali pogledati.
Slični filmovi