The Innocents (2016)
Ocjena
Trajanje
1h 55min
Zemlja / jezik
Francuska, Poljska / francuski, ruski, poljski
Klasifikacija
Režija
Anne Fontaine
Scenarij
Pascal Bonitzer
Anne Fontaine
Sabrina B. Karine
Philippe Maynial
Alice Vial
Produkcija
Eric Altmayer
Nicolas Altmayer
Philippe Carcassonne
Isabelle Grellat
Serge Hayat
Genevieve Lemal
Eliza Oczkowska
Klaudia Smieja
Glazba
Grégoire Hetzel
Kinematografija
Caroline Champetier
Sinopsis
Varšava, prosinac 1945.g. Drugi svjetski rat napokon je završio i Mathilde tretira posljednjih nekoliko Francuza koji su preživjeli nacističke logore smrti. Kada jedna od benediktinki panično uleti u kliniku jedne večeri, moleći Mathilde da ju slijedi do samostana, ona odluči poći za njom. Ono što tamo ugleda uistinu je šokantno – časna sestra usred je poroda, a još nekoliko njih je u posljednjem stadiju trudnoće. Inače nevjernica, Mathilde ulazi u privatan svijet sestara, koji je diktiran od strane rituala njihovog odreda i stroge Majke. Osjećajući sramotu zbog izlaganja svoje privatnosti, strah zbog nove anti-katoličke komunističke vlade, te krizu identiteta, sestre se sve više počnu obraćati Mathilde dok se njihova vjera i tradicija sve češće počinju sudarati sa strašnom stvarnosti.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Lou de Laâge | Mathilde Beaulieu |
Agata Buzek | Maria |
Agata Kulesza | Mère Abesse |
Vincent Macaigne | Samuel |
Joanna Kulig | Irena |
Eliza Rycembel | Teresa |
Katarzyna Dabrowska | Anna |
Anna Próchniak | Zofia |
Helena Sujecka | Ludwika |
Mira Maluszinska | Bibiana |
Recenzija
Temeljen na stvarnim događajima, ovaj film ima sjajnu, ponekad i suviše uglađenu površinu ispod koje kuca izmučeno srce sestrinske solidarnosti. Napola melodrama, napola minimalizam, ali uvijek zanimljiv, ovaj film predvođen je idejom o dvije žene koje se polako zbližavaju u prijateljstvu i razumijevanju – jedna od njih je ateistična doktorica, a druga časna sestra, posvećena Isusu.
Mnogo direktnija i manje umišljena od dobitnika Oscara 2013.g., filma „Ida“, ova drama poslijeratne poljske spiritualne krize gotovo je savršen film. Nije nimala slučajnost činjenica je na njemu radio jednak broj žena kao što i glumi u njemu. Redateljica Anne Fontaine („Coco Before Chanel“), radeći sa kinematografkinjom Caroline Champetier i produkcijskom dizajnericom Joannom Machom, stvorila je zaštićeni svijet miljama daleko od ostatka 20. stoljeća. Osvjetljenje i vizuali na trenutke podsjećaju na Vermeera, no osjećaji ovog filma mnogo su više u skladu sa ženama na njegovim slikama.
Jedini bitni muški lik, Samuel (Vincent Macaigne), je Mathildein kolega doktor i ponekad ljubavnik, židov koji je izgubio svoju obitelj u kampovima. On je jedina taština scenarija, pogotovo zbog činjenice da je glumac koji ga je glumio veoma neprimjetan. „The Innocents“ nipošto ne treba gurati svoju viziju neviđenog svijeta žena i raditi paralelu između njega i krvavih arena muškaraca. Sekvenca u kojoj sofisticirana Mathilde biva zaustavljena na kontrolnoj točki i gotovo silovana veoma je uznemirujuća i služi kao podsjetnik tome koliko brzo i lako se civilizacije mogu u potpunost srozati i raspasti.
Sve to čini odnos između doktorice i sestre Marie još važnijim i ugodnijim za gledanje – dvije žene koje nemaju gotovo ništa zajedničko pronalaze utjehu i zbližavaju se na temelju svojih iskustava. Fontaine i njene spisateljice osim toga pružaju nam i spektakularni zaplet, te još jednog negativca, nakon kojeg dobivamo toliko željeni rasplet koji je veoma zadovoljavajuć. Taj dio, kao i filmski glamur kojim ovaj film zrači, podsjetit će vas da ponekad radimo filmove kako bi smo malo uljepšali neoprostivo okrutnu ljudsku povijest. No ipak, ako pogledate malo dublje, vidjet ćete da ovaj film zapravo nudi priču o ratu, viđenu sa ženske strane, koja je veoma neugodna, no istovremeno i puna nade u bolje sutra.
Slični filmovi