The King’s Speech (2010)
Ocjena
Trajanje
1h 58 min
Zemlja / jezik
UK, SAD, Australija / engleski
Klasifikacija
Redatelj
Tom Hooper
Scenarij
David Seidler
Produkcija
Paul Brett
Iain Canning
Charles Dorfman
Simon Egan
Mark Foligno
Peter Heslop
Phil Hope
Geoffrey Rush
Lisbeth Savill
Emile Sherman
Deepak Sikka
Tim Smith
Gareth Unwin
Bob Weinstein
Harvey Weinstein
Glazba
Alexandre Desplat
Kinematografija
Danny Cohen
Sinopsis
Ovaj film je priča o čovjeku koji je postao kralj George IV, otac kraljice Elizabete II. Nakon abdiciranja svog brata, George nevoljko preuzme tron. No, on ima govornu manu te ga smatraju nepodobnim da bude kralj. George odluči zatražiti pomoć neortodoksnog terapeuta za govor, Lionela Loguea. Kroz neočeikvane govorne vježbe, te nenadanog prijateljstva, George uspije naći svoj glas te hrabro voditi svoju zemlju kroz rat.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Colin Firth | King George VI |
Helena Bonham Carter | Queen Elizabeth |
Derek Jacobi | Archbishop Cosmo Lang |
Robert Portal | Equerry |
Richard Dixon | Private Secretary |
Paul Trussell | Chauffeur |
Adrian Scarborough | BBC Radio Announcer |
Andrew Havill | Robert Wood |
Charles Armstrong | BBC Technician |
Roger Hammond | Dr. Blandine Bentham |
Recenzija
„The King’s Speech“ je veoma zabavan film koji dokazuje kako se odličan film može napraviti na temelju poznatih elemenata. Temeljen na istinitim događajima, on posuđuje neke elemnte iz sportskih filmova, te formulu romantičnih komedija, no na kraju ne ispada kao mješavina raznih klišeja, već inteligentna i dobro napravljena priča – obični kostur sa veoma dobrim mesom. Firth i Rush daju mu potreban humor i humanost, dok redatelj Tom Hooper ima savršeni tempo, lagan ali ne prespor, te ton, koji je ozbiljan kada je to potrebno, no nikada ne preozbiljan. Ovo je prava definicija filma kojem su ciljana publika odrasli ljudi, savršen za umišljene kritičare, kao i obične ljude.
Scene između Firtha i Rusha, koje na opće zadovoljstvo čine većinu filma, su pravi užitak. Lionelove taktike zahtijevaju određenu dozu sramoćenja, a Georgova participacija evoluira postepeno, te često smiješno. Iako ovo nije prvi film u kojem zajedno glume, njihove scene svejedno odišu velikim profesionalizmom. Način na koji se njihovo prijateljstvo razvija je suptilno, ali dirljivo.
Važnost Firthove usađene privlačnosti ne može se dovoljno istaknuti. Mnogo drugih glumaca bi Alberta učinilo prezvrckavim, preuštogljenim, ili „prekraljevskim“. No Firthova gluma i scenarij Davida Seidlera omogućava Albertu da postane u potpunosti oformljen lik s kojim se svi mogu poistovjetiti. Svi suosjećamo s njim, te želimo da uspije, a svaki njegov uspjeh doživljavamo s velikim oduševljenjem.
Povrh toga, kraljevo prijateljstvo sa govornim terapeutom dodaje ugodnu vibru starinskog sentimentaliteta i moderne muškosti (zbližavaju se dok izrađuju makete aviona). Ova dodatna dimenzija daje nam emocionalnu konekciju, bez da nas bespotrebno tjera na plač, te nam se kralj i njegov terapeut počinju činiti kao ljudi koje znamo.
Slični filmovi