The Passion of the Christ (2004)
Ocjena
Trajanje
2h 7min
Zemlja / jezik
SAD / engleski
Klasifikacija
Režija
Mel Gibson
Scenarij
Benedict Fitzgerald
Mel Gibson
Produkcija
Bruce Davey
Mel Gibson
Stephen McEveety
Enzo Sisti
Glazba
John Debney
Kinematografija
Caleb Deschanel
Sinopsis
Radnja filma fokusira se na posljednjih 12 sati Isusovog života. Film počinje u vrtu u koji se Isus otišao moliti nakon posljednje večere. Izdan od strane Jude, Isusa uhite i odvede unutar zidina Jeruzalema gdje mu vođe Farizeja sude za bezbožnost, a njegovo suđenje završava osudom na smrt.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Jim Caviezel | Jesus |
Maia Morgenstern | Mary |
Christo Jivkov | John |
Francesco De Vito | Peter |
Monica Bellucci | Magdalen |
Mattia Sbragia | Caiphas |
Toni Bertorelli | Annas |
Luca Lionello | Judas |
Hristo Shopov | Pontius Pilate |
Claudia Gerini | Claudia Procles |
Recenzija
“The Passion of the Christ” Mela Gibsona veoma je zahtjevan film, no ne iz razloga iz kojih biste možda na prvu pomislili. Nasilje, iako veoma grafički prikazano, prilično je primjereno za materijal, te nije nimalo pretjerano u današnjem vremenu u kojem često imamo priliku vidjeti mnogo gore. Pravi razlog zbog kojeg je ovaj film zahtjevan jest njegova priča i način pričanja iste.
Sama priča prilično je jednostavna – Isus biva uhićen od strane Židova koji ga smatraju opasnošću. Nakon mučenja, odvode ga Pilatu od kojeg traže da ga osudi. Pilat želi samo mir i red, te kako ne bi morao trpiti odmazdu Židova, odluči osuditi Isusa na bičevanje. No, Židovi s tim nisu zadovoljni – oni traže njegovo raspeće. Pilat očajnički donese odluku – daje Židovima da biraju hoće li na slobodi ostaviti notornog ubojicu Barrabusa, ili Isusa. Oni odluče osloboditi ubojicu, te osuditi Isusa na smrt. Isus na svoja leđa uzima križ i kreće na svoje smaknuće, a oko njegovog putovanja odvija se glavna priča ovog filma.
U ulozi Isusa, Caivezel je uistinu odličan. Gibsonovo režiranje s druge strane je prilično podložno mnogim trenutcima dramatičnih besmislica – njegov prikaz Sotone uistinu je komičan, kao da gledate neki strip, a ne film koji se doživljava ozbiljno. Ta, i neke druge odluke Mela Gibsona uistinu oduzimaju na kvaliteti ovog filma, te njegovoj emotivnoj rezonanci koja je sama srž čitave priče. Politički aspekti priče također su veoma loše izvedeni, te se ponekad čini kao da je Gibson samo imao nekekav fetiš na razapinjanje i fizičko mučenje, koje je prikazao do najsitnijeg mogućeg detalja.
Umjesto da se toliko jako fokusirao na detalje mučenja i patnje, Gibson je više pažnje trebao posvetiti povijesti i politici koja je okruživala Isusa u vrijeme njegove smrti, te faktore koji su zapravo doveli do njegove prerane smrti, kao i na likove i njihove pozadinske priče, te u konačnici i poruku koju je Isus htio poslati, a koju slavimo i dan danas. Uktako, Gibson je u ovaj film uložio mnogo strasti, a njegovo vjerno tumačenje Biblije uistinu je za pohvalu, no definitivno mu treba zamjeriti pribjegavanje niskim taktikama kako bi manipulirao osjećajima gledatelja. Ipak, zahvaljujući odličnoj glumačkoj postavi koja je veoma ozbiljno shvatila ovaj film, “Pasija” je ipak uspjela iskupiti se, te postati jedan od ključnih filmova novog tisućljeća.
Slični filmovi