The Salesman (2016)
Sinopsis
Prisiljeni da napuste svoju ruševnu kuću, Ranaa i Emad, iranski par glumaca koji vježbaju za predstavu Arthura Millera “Death of a Salesman”, iznajmljuju novi stan od jednog svojeg kolege. Neupoznati sa činjenicom da je prošli stanovnik bila žena lošeg glasa koja je imala mnoštvo klijenata, oni se usele u stan. No, lošim slijedom događaja jedan od klijenata posjeti stan jedne noći dok je Ranaa sama i kupa se, a ono što uslijedi nakon toga uzdrmat će živote i vezu ovog mirnog para.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Taraneh Alidoosti | Rana Etesami |
Shahab Hosseini | Emad Etesami |
Babak Karimi | Babak |
Farid Sajjadi Hosseini | Naser |
Mina Sadati | Sanam |
Mojtaba Pirzadeh | Majid |
Emad Emami | Ali |
Mehdi Koushki | Siavash |
Sam Valipour | Sadra |
Maral Bani Adam | Kati |
Recenzija
Iranski redatelj i scenarist Asghar Farhadi nedavno je osvojio Oscara za najbolji strani film, zahvaljujući ovom uratku, koji je još jedan u nizu njegovih poznatih socijalnih trilera. Njegov najbolji film, “A Separation”, također je nagrađen Oscarom prije pet godina. Zajedno sa “Together with The Past” i “About Elly”, ova četiri filma čine nevjerojatno kvalitetan opus. Farhadi je bez sumnje jedan od najboljih, najdinamičnijih i najkvalitetnijih autora koji radi u modernoj kinematografiji.
Tema koja govori o tome kako je biti glumac u Teheranu direktno je adresirana u ovom filmu, u kojem glume Shahab Hosseini i Taraneh Alidoosti u ulogama Emada i Rane Etesami, koji također glume i Willyja i Lindu Loman u adaptaciji kazališne predstave Arthura Millera “Death od a Salesman” u Teheranu. Na početku filma, tokom posljednjih tjedana priprema za nastup, oni se moraju odseliti iz svoje stare zgrade zbog oronulosti – selidbu moraju obaviti brzo, te uzimaju prvi stan koji uspiju pronaći, ne znajući da on ima prilično gadnu povijest. Kada se ta povijest umiješa u njihove trenutne živote, ovaj film postaje pravi pravcati triler, a kao što je već i slučaj sa Farhadijefilm filmovima, dobivamo pregršt emocija.
Glavni glumac Hosseini ove godine dobio je nagradu za najboljeg glumca u Cannesu, za ovaj film, te ju je uistinu zaslužio – on je ovdje pružio nastup vrijedan svjetskih anala. Alidoosti, koja je također veoma dobro odglumila svoju ulogu, ovdje je imala priliku biti mnogo slobodnija sa svojim emocijama, iako ih njena uloga može izreći samo dok je na pozornici u ulozi Linde Loman. Same scene iz predstave uistinu su odlične, te nema sumnje da ovaj bračni par uistinu zna kako glumiti. Iako ovaj Farhadijev film nema toliko sporednih uloga kao njegovi drugi uratci, valja spomenuti kako su svi sporedni glumci također odradili odličan posao. Farhadi cijelo vrijeme zahtijeva realizam, a svi glumci uspjeli su ga pružiti.
Unatoč ponekim elementima priče koji ovaj film guraju mnogo više u teritorij trilera nego što je to bio slučaj kod “A Separation” ili “The Past, ovaj film na neki način ipak je mnogo manji i intimniji. Rekli bismo da je možda najsličniji Farhadijevom filmu “About Elly”, iako je očito mnogo odrasliji film sa mnogo odraslijim likovima i odraslijim problemima. Od sva njegova četiri filma, ovaj ne bismo nazvali njegovim najboljim, no svakako je bolji od barem 80% filmova koje dobivamo iz Hollywooda. U svakom slučaju, ako možete, pogledajte ga, a ako niste gledali niti jedan drugi Fahradijev film, ispravite tu pogrešku i pogledajte ih sve.
Slični filmovi