Vlažnost (2016)
Ocjena
Trajanje
1h 53min
Zemlja / jezik
Srbija, Nizozemska, Grčka / srpski, engleski, francuski
Klasifikacija
Režija
Nikola Ljuca
Scenarij
Staša Bajac
Nikola Ljuca
Produkcija
Nataša Damnjanović
Joost de Vries
Adi Dizdarević
Vuk Đoković
Aleksandra Lazarovski
Susanne Mann
Miroslav Mogorovich
Leontine Petit
Vladimir Vidić
Derk-Jan Warrink
Paul Zischler
Glazba
Janja Lončar
Kinematografija
Maja Radošević
Sinopsis
Nakon što provede jutro sa svojim mladim ljubavnikom, Mina – atraktivna tridesetogodišnjakinja, odlazi do beogradskog aerodroma kako bi pokupila svog muža Petra i njegovog kolegu. Na putu natrag, ona tiho šuti i sluša njihove dojmove s putovanja. Kući, dok Petar spava, Mina nestane. Petar svejedno odlazi na tulum svojih prijatelja, rekavši im kako je ona bolesna. No, kada se Mina ne pojavi niti drugi dan, on i dalje nastavlja lagati. Na poslu mu raste pritisak zbog uskorog sklapanja novog poslovnog dogovora. U konstantnoj ljetnoj vrućini, Petar ne može spavati i provodi svoje noći trčeći. On se pokuša nekome obratiti, no i njegova obitelj i prijatelji imaju svoje vlastite probleme. Nitko ne vidi da s njime nešto nije u redu. On ne želi priznati da je nešto gadno pošlo po zlu, no njegove emocije govore suprotno, a što ih više pokušava pripitomiti, to one jače uzvraćaju udarac.
Trailer
Glumac | Uloga |
---|---|
Slaven Doslo | Milan |
Miloš Timotijević | Petar |
Maria Kraakman | Karin |
Tamara Krčunović | Mina |
Jelena Stupljanin | Anđela |
Milutin Petrović | Miroslav |
Vladimir Aleksić | Zoran |
Jasna Beri | Dragica |
Dragan Bakema | Srđan |
Milica Majkić | Irena |
Recenzija
“Vlažnost” srpskog redatelja Nikola Ljuce rijedak je filmski dragulj – atmosferična drama o identitetu i generaciji kojoj su oduzeti njihovi ideali, sa pričom u kojoj se naizgled ništa posebnog ne dešava, no svejedno posjeduje napetost jednog kvalitetnog trilera. Sve ovo veoma je neočekivano i uistinu impresivno od strane nekoga kojem je ovo prvi dugometražni film.
Petar pripada generaciji koja je odrasla tokom 1990-ih – on je proživio ratove u Jugoslaviji, UN embargo i bombaridranje NATO-a, protestirao je protiv Miloševića, a zatim ostao zatečen kada je, čak i nakon pada ovog diktatora, društvo oko njega postalo još brutalnije, potaknuto unosom velikog kapitala. On sada vozi BWM, a kada dobije unaprijeđenje, on kupi novi, malo veći. Petrova sestra Bojana (Katarina Marković) i njen muž otvorili su novi restoran. To nije milje za ljude koji se žele osvrnuti na išta drugo osim svojeg novca i statusa. “Nemam vremena biti depresivna”, kaže Bojana, dok leži pored bazena u luksuznom wellnessu.
Ljuca malo pomalo nabija tenziju u filmu dok Petar bježi od svega što bi moglo reflektirati njegov razrušeni, potpuno umjetno kreirani identitet. U ovom dijelu, redatelj veoma elegantno odaje počast Lynchevom “Lost Highwayu”. Što se tiče glumaca, Timotijević je jedno uistinu veliko otkriće. Potreban je glumac velebnog senzibiliteta kako bi prikazao lika čiji se iracionalni potezi čine tako mogućima. Krcunović ima veoma malo vremena u filmu, no daje mu upravo ono što treba – nekoliko suzdržanih ekspresija lica i savršeno odmjerene govorne linije.
Sami Beograd također igra veoma važnu ulogu u filmu. Direktorica fotografija Maja Radošević uspjela ga je pokazati kao mješavinu ljubavi i ruganja koja može proizaći samo iz osobe koja poznaje svaki kutak ovog grada – od najprljavijih podruma do uglađenih krovova. U konačnici, “Vlažnost” je veoma impresivan debitanski film koji gledatelju dopušta da njegov kraj protumači kako god on to želi. Mnogo detalja kasnije ćete moći prodiskutirati i pričati o njima još danima, a i ponovno gledanje pruža mogućnost otkrivenja novih sitnica koje sigurno nećete primjetiti prvi put.
Slični filmovi